Currículo e multiculturalismo: reflexões para a formação de educadores
Abstract
Este artigo é resultado da pesquisa docente vinculadaao Programa de Pós-Graduação - Mestrado
em Educação - UCDB. Tem como objetivo compreender
a reflexão dos professores e professoras
da educação básica sobre o currículo escolar e, a
partir dos resultados, fazer algumas ponderações
sobre a necessidade da formação multicultural.
Inicialmente apresentamos uma abordagem sobre
a reflexão do docente e destacamos as diferentes
abordagens acerca do currículo escolar ao longo
da história da educação. Em seguida caracterizamos
a reflexão dos educadores em relação ao
currículo e finalizamos enfatizando a necessidade
da formação multicultural.
Palavras-chave: Currículo; formação; reflexão.
Downloads
-
Authors retain copyright of their work, without any payment, and grant the journal the right of first publication. The work is simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which allows others to share (copy and redistribute the material in any medium or format) and adapt (remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially), provided that proper credit is given to the author(s) and the initial publication in RLE is acknowledged.
-
Authors are permitted to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., depositing it in an institutional repository or publishing it as a book chapter), provided that authorship and initial publication in RLE are acknowledged.
-
Authors are allowed and encouraged to post and disseminate their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal websites), as this can increase the visibility and citation of the published work (see The Open Access Effect).





